Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου Πάτρας Άγιος Βασίλειος, 14–11–2025
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- Προγραμματισμός
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε για τον τρόπο λειτουργίας του Σχολείου μας κατά το χρονικό διάστημα από Δευτέρα 17 του Νοέμβρη μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων:
Τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025, ημέρα εορτής του Πολυτεχνείου, θα γίνει σχολική εορτή στις 8:30μμ – 9:30μμ.
Την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025 οι Γ΄ και Δ΄ τάξεις θα επισκεφτούν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και ένα Αθλητικό χώρο (Πλαζ) αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν.
Τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025, έχει προγραμματιστεί εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών όλων των τάξεων του σχολείου μας στο Θέατρο “ACT” Πάτρας, για την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης “O Μάγος του Οζ”. Στη συνέχεια θα επισκεφτούμε τον ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα και τον Αθλητικό χώρο στον Φάρο (αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν)
Την Τετάρτη17 Δεκεμβρίου 2025 (ώρα 13:15΄) θα γίνει η επίδοση βαθμολογίας για το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος διδακτικού έτους.
Την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 έχει προγραμματιστεί εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών όλων των τάξεων του σχολείου μας «Στο δέντρο των ξωτικών» αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν
Τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025 το Σχολείο μας δε θα λειτουργήσει το πρωί (μεταφορά ωραρίου) γιατί θα πραγματοποιηθεί η χριστουγεννιάτικη γιορτή που θα ετοιμάσουν οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων στις 5:30μμ
Την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025 θα γίνει εκκλησιασμός των μαθητών μας ενόψει Χριστουγέννων στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου.
Σήμερα γιορτάζουμε μια από τις λαμπρότερες στιγμές της ιστορίας μας. Τιμούμε τους ήρωες του ’40, που με θάρρος και πίστη είπαν το μεγάλο «Όχι» στην υποταγή και την τυραννία. Με τη δύναμη της ψυχής τους, απέδειξαν πως η ελευθερία δεν χαρίζεται, αλλά κερδίζεται με αγώνα και ενότητα. Ας κρατήσουμε ζωντανό το παράδειγμά τους και ας συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ιδανικά, ειρήνη και δημοκρατία. Χρόνια πολλά σε όλους!
Τη γιορτή του σχολείου παρουσίασαν οι μαθητές της Τετάρτης τάξης με ποιήματα και τραγούδια.
Επίσης, η μαθήτρια Χρόνη Ευδοκία ,εκπροσωπώντας τη μαθητική κοινότητα του σχολείου μας, κατέθεσε στεφάνι ΄στο ηρώο της πλατείας στην όμορφη εκδήλωση της κοινότητας του Αγίου Βασιλείου.
Την Παρασκευή στις 24 Οκτωβρίου η Ε΄ και η Στ΄ τάξη του σχολείου μας στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής επισκέφθηκαν το εργοστάσιο της Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ προκειμένου να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΝΤΟΚΤΟΡ ΓΟΥΑΪ? και οι Υπερδυνάμεις της Επιστήμης». Τους μαθητές συνόδευσαν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τάξεων κα Ευγενία Σουγλέρη (Ε΄τάξη) και κα Ευθυμία Κουβέλη (Στ΄τάξη).
Η ανάγκη για διαδραστική, εμπνευσμένη και καινοτόμα προσέγγιση των σημερινών δεδομένων της επιστήμης, εξυπηρετήθηκε άψογα μέσω του συναρπαστικού εκπαιδευτικού προγράμματος που σχεδίασε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» σε συνεργασία με τον όμιλο ΤΙΤΑΝ. Οι μαθητές συμμετείχαν σε μια συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο της επιστήμης μέσα από παιχνίδια, πειράματα και πληροφορίες που τους ενθουσίασαν. Ξεναγός τους σε αυτή τη διαδρομή ήταν ο μυστηριώδης “Ντόκτορ Γουάι” που τροφοδοτούσε αριστοτεχνικά τη δίψα των μαθητών για γνώση, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Στο δεύτερο μέρος της εκπαιδευτικής επίσκεψης οι μαθητές παρακολούθησαν μια άρτια οργανωμένη παρουσίαση των χώρων του εργοστασίου, της ιστορίας του, καθώς και της διαδικασίας παραγωγής του τσιμέντου.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού,με κεντρικό σύνθημα “Κίνηση,Ενέργεια,Δημιουργία”,το Σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Γήπεδο του Α.Ο Κεραυνού Αγίου Βασιλείου,την Παρασκευή 26/9/2025.
Εκεί οι μαθητές του Σχολείου μας συμμετείχαν σε ποικίλες κινητικές δραστηριότητες όπως σκυταλοδρομίες, παιχνίδια στόχου και αθλοπαιδιές για την ενίσχυση της συνεργασίας και του ” ευ αγωνίζεσθαι” . Βίωσαν τη χαρά της συμμετοχής και της δημιουργικής κίνησης. Γνώρισαν το ολυμπιακό άθλημα της Αντισφαίρισης, έμαθαν τους βασικούς κανονισμούς του, την ιστορία του και συμμετείχαν βιωματικά σε αυτό δοκιμάζοντας να παίξουν. Δημιουργήθηκαν γέφυρες μεταξύ του σχολικού και εξωσχολικού Αθλητισμού. Συνδέθηκε ο σχολικός αθλητισμός με την έννοια του ” ενεργού πολίτη” που συμμετέχει, συνεργάζεται και σέβεται τους κανόνες, δεδομένου ότι ο σχολικός αθλητισμός πέρα από την φυσική άσκηση για τη θωράκιση της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνική σύνδεση και την ενεργό συμμετοχή.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του Σχολείου μας, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους τους μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες τους ΥΓΕΙΑ και δύναμη ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς που βρίσκεται στο κατώφλι της αφετηρίας της! Σας υποδεχόμαστε στην έναρξη του νέου σχολικού έτους 2025–2026, που έχει προγραμματιστεί, όπως γνωρίζετε, την προσεχή Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 08:30΄.
Την ημέρα αυτή έχει προγραμματιστεί Αγιασμός.
Τα παιδιά θα προσέλθουν στο σχολείο το χρονικό διάστημα 08:15΄–09:30΄ και θα παραμείνουν στο προαύλιο μέχρι το πέρας του αγιασμού (παρακαλούμε για την έγκαιρη προσέλευση)
Ειδικά για τους μαθητές της Α΄ τάξης, για ευνόητους λόγους, θα συνοδεύονται από τους γονείς/κηδεμόνες τους, όπου θα τους υποδεχτούν στον χώρο της εισόδου του διδακτηρίου η εκπ/κός τους.
Η παραλαβή των σχολικών βιβλίων θα γίνει την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025
Η αποχώρηση των παιδιών την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου σχολικού έτους αναμένεται περίπου στις 9:30΄).
Από Παρασκευή 12–09–2025 και μετά θα εφαρμοστεί κανονικό πρόγραμμα του σχολείου κατά την πρωινή λειτουργία (τα παιδιά θα σχολάνε στις 13:15΄).
Το απογευματινό τμήμα Ολοήμερου θα λειτουργήσει κανονικά με ζώνη αποχώρησης στις 15:00΄
Όσοι γονείς μαθητών θα χρειαστούν βεβαίωση επίσκεψης στο Σχολείο, ώστε να τους χορηγηθεί από την εργασία τους γονική άδεια, παρακαλούνται να ενημερώσουν τη διεύθυνση του Σχολείου μας στο ηλεκτρ. ταχυδρομείο: mail@dim–ag–vasil.ach.sch.gr, ώστε να μην υπάρξει χρονική καθυστέρηση την ημέρα του αγιασμού.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας,
Με την ελπίδα το νέο σχολικό έτος 2025–2026 να κυλήσει ομαλά από υγειονομικής άποψης και να συζητάμε ως σχολική μονάδα μόνο για θέματα γνωστικής επίδοσης των μαθητών ή παιδαγωγικής αντιμετώπισης της συμπεριφοράς τους, σας καλωσορίζουμε στην αφετηρία του νέου σχολικού έτους με το φωτεινό χαμόγελο των παιδιών και την αισιοδοξία για ένα καλύτερο αύριο!!!
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνω πως όσες και όσοι ενδιαφέρονται για τη μεταφορά των παιδιών τους, από το σπίτι προς το σχολείο και αντίστροφα, κατά το σχολικό έτος 2025 -2026 να ενημερώσουν το σχολείο ώστε να δοθεί η αίτηση στο παιδί τους, να επιστραφεί συμπληρωμένη στο σχολείο και να ανέβει το όνομα του παιδιού στην πλατφόρμα.
Για να δικαιούστε τη μεταφορά θα πρέπει το σπίτι σας να απέχει τουλάχιστον 1200μ από το δημοτικό σχολείο
Απόσταση που ελέγχεται από το Google maps.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημ. Σχολείου
Αγίου Βασιλείου και
η διευθύντρια του Σχολείου σάς εύχονται το σχολικό έτος 2025 – 2026
να είναι μια ΚΑΛΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!
Στις 7 Μαΐου 2025 επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Ξερόλακα Πάτρας. Τα παιδιά είδαν από κοντά πώς ξεχωρίζονται τα σκουπίδια και πώς ανακυκλώνονται υλικά όπως χαρτί, πλαστικό, γυαλί και μέταλλο. Οι υπεύθυνοι εξήγησαν τη σημασία της ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση των απορριμμάτων. Τα παιδιά δέχτηκαν δωράκια και αναμνηστικά. Ήταν μια ευχάριστη και διδακτική εμπειρία που θα θυμούνται με χαρά και υπευθυνότητα!
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ
Στις 27 Μαΐου 2025 συμμετείχαμε σε δράση καθαρισμού της παραλίας του Αγίου Βασιλείου, στο πλαίσιο του προγράμματος « Ενεργός Πολίτης». Φορέσαμε γάντια, πήραμε σακούλες και ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό να μαζεύουμε σκουπίδια από την ακτή. Μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε το περιβάλλον και να διατηρούμε καθαρές τις θάλασσες και τις παραλίες μας. Ήταν μια όμορφη και διδακτική εμπειρία για όλους μας.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ
Ανακυκλώνω γιατί αγαπώ τη Γη!
Ρίχνω το χαρτί στον μπλε κάδο, το πλαστικό στον κίτρινο και το γυαλί στον πράσινο.
ΚΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Στην τάξη μας φτιάξαμε κάδο ανακύκλωσης από χαρτόκουτο! Μαθαίνουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον με χαρά!
“Τραγουδώ την ανακύκλωση!” Ταπαιδιάτραγουδούν το τραγούδι “Ανακύκλωση-παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΑΞΗΣ: Συζητήσαμε και συμφωνήσαμε ότι μας αρέσει η ανακύκλωση γιατί βοηθάει το περιβάλλον. Μαθαίνουμε να πετάμε σωστά και να σώζουμε τη φύση.
✔ Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές μέσα από βιωματικές δράσεις. ✔ Ανάπτυξη υπευθυνότητας και ενεργού συμμετοχής στη σχολική και ευρύτερη κοινότητα. ✔ Εξοικείωση με την έννοια της οικολογικής ισορροπίας και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. ✔ Ενίσχυση της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος μέσα από κοινές δράσεις. ✔ Σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την πράξη, αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον ως πεδίο μάθησης. ✔ Ευαισθητοποίηση απέναντι σε θέματα καθαριότητας, ανακύκλωσης και βιώσιμης ανάπτυξης. 🌱 Δράσεις του Προγράμματος «Ενεργοί Πολίτες για το Περιβάλλον» 🔹 Δεντροφύτευση στα παρτέρια του σχολείου Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης συμμετείχαν ενεργά στη φύτευση φυτών και δέντρων στους χώρους πρασίνου του σχολείου μας. Μέσα από αυτή τη δράση, ήρθαν σε επαφή με την έννοια της φροντίδας του φυσικού περιβάλλοντος, έμαθαν να σέβονται το πράσινο και ανέλαβαν την ευθύνη να φροντίζουν όσα φύτεψαν. Οι μαθητές φροντίζοντας το δικό τους παρτέρι, ενίσχυσαν το αίσθημα της συλλογικής προσφοράς και συνέπειας. 🔹 Δημιουργία αφίσας αφιερωμένης στη φύση Η ΣΤ΄ Δημοτικού δημιούργησε μια αφίσα με ένα μεγάλο δέντρο, σύμβολο ζωής και ελπίδας. Στον κορμό του δέντρου αποτυπώθηκαν λέξεις-κλειδιά όπως «οξυγόνο», «περιβάλλον», «αγάπη», «αναζωογόνηση» και «ζωή», εκφράζοντας τις αξίες και τα οφέλη που προσφέρει η φύση στον άνθρωπο. Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά ανέδειξαν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της ενεργής συμμετοχής στην κοινωνία.
🔹 Εκπαιδευτική εκδρομή καθαρισμού στην παραλία Ολόκληρη η σχολική κοινότητα συμμετείχε σε οργανωμένη εξόρμηση στην κοντινή παραλία, με σκοπό τη συλλογή απορριμμάτων και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Μέσα από την πράξη, οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία της πρόληψης της ρύπανσης και τη δύναμη που έχει η συλλογική δράση στην προστασία του περιβάλλοντος.
🔹 Συζήτηση και ανατροφοδότηση Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων έγινε ένα συμβούλιο της τάξης, όπου πραγματοποιήθηκε συζήτηση και απολογισμός των δράσεων, ώστε να εντοπίσουμε τι μάθαμε, τι μας προσέφερε η διαδικασία, πώς νιώσαμε αλλά και πώς συνεχίζουμε ως ενσυνείδητοι μικροί πολίτες.
Να αναπτύξουν τα παιδιά περιβαλλοντική συνείδηση, ενεργή στάση ως πολίτες και να κατανοήσουν τη σημασία της συμμετοχής στη φροντίδα του περιβάλλοντος μέσα από βιωματικές δράσεις.
Ειδικοί στόχοι:
1.Να κατανοήσουν τη σημασία της ανακύκλωσης.
Μέσα από την προβολή βίντεο και την επίσκεψη σε χώρο ανακύκλωσης.
Να αναγνωρίζουν τα υλικά που ανακυκλώνονται (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο).
2.Να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος.
Μέσα από τη δράση καθαρισμού της τοπικής παραλίας.
Να αντιληφθούν την επίδραση των ανθρώπινων πράξεων στο περιβάλλον.
3.Να καλλιεργήσουν δημιουργικότητα και φαντασία μέσω κατασκευών.
Δημιουργία σελιδοδεικτών και άλλων χειροτεχνιών με ανακυκλώσιμα υλικά.
Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και φαντασίας.
4.Να ευαισθητοποιηθούν ως ενεργοί πολίτες .
Μέσα από τη συζήτηση με τις δράσεις: Τι μάθαμε; Τι μπορούμε να αλλάξουμε στην καθημερινότητά μας;
Να αναλάβουν ρόλους (π.χ. υπεύθυνος ανακύκλωσης της τάξης).
Δραστηριότητες:
Προβολή βίντεο: Εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση και τους κινδύνους της ρύπανσης.
Παιδικό εκπαιδευτικό βίντεο για τον μπλε κάδο-ΕΕΑΑ
Θεατρικό παιχνίδι για την ανακύκλωση με αφορμή το κείμενο του Ανθολογίου «Η χελωνίτσα Καρέττα-Καρέττα και το παλιό Φολκσβάγκεν».
Παιχνίδι στην αυλή με τίτλο «Μαραθώνιος Ανακύκλωσης».
Επίσκεψη σε χώρο ανακύκλωσης: Ξενάγηση και παρατήρηση της διαδικασίας ανακύκλωσης υλικών στο εργοστάσιο ανακύκλωσης απορριμμάτων στην Ξερόλακα Πατρών την Τετάρτη 7 Μαϊου 2025.
Δράση καθαρισμού της παραλίας: Συλλογή απορριμμάτων, διαλογή υλικών στην παραλία του Αγίου Βασιλείου την Τρίτη 27 Μαϊου 2025.
Κατασκευές: Δημιουργία αφίσας για την ανακύκλωση,σελιδοδεικτών από ανακυκλώσιμα υλικά, καθώς και κουτιών ανακύκλωσης για χρήση εντός της τάξης.
Συμβούλιο της τάξης: Οι μαθητές αξιολογούν πόσο καλά κατάφεραν να συνεργαστούν ,να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να εκφράσουν τις ιδέες τους, να ενεργοποιηθούν και να κατανοήσουν τη σημασία της συλλογικότητας και της συμμετοχής. Ο καθένας υιοθέτησε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά του που είναι σημαντικές για το μέλλον του πλανήτη μας.
Η συγκεκριμένη δράση που εντάσσεται στο θεματικό πεδίο «Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» πραγματοποιήθηκε από την Ε΄ τάξη του 10/θ Δημοτικού σχολείου Αγίου Βασιλείου και εντάχθηκε στη Γ’ Θεματική Ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (“Δεξιότητες τεχνολογίας, μηχανικής, επιστήμης”: Ενδιαφέρομαι & ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη).
Σκοπός της δράσης, που πραγματοποιήθηκε τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα κοινωνικής ευθύνης και η ενεργοποίησή τους προκειμένου ως υπεύθυνοι πολίτες να προσφέρουν στην τοπική κοινότητα μέσω του εθελοντισμού.
Οι μαθητές, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, ενημερώθηκαν για τη σημασία του εθελοντισμού και της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, κατέγραψαν τις προτάσεις τους για εθελοντική δράση και προσφορά στην τοπική κοινωνία, συμμετείχαν σε μια σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη και ολοκλήρωσαν τη δράση με τον καθαρισμό της παραλίας του Αγ. Βασιλείου, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη σχολική μονάδα. Στη συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, η σχολική νοσηλεύτρια και η διευθύντρια του σχολείου.