“Μπες στα παπούτσια μου”

Την Παρασκευή 20 του Απρίλη 2024 , το δημοτικό σχολείο Αγίου Βασιλείου παρακολούθησε την εξαιρετική παράσταση ” Μπες στα παπούτσια μου” στο θέατρο ΟΡΟΦΩΣ από τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ.

Ήταν ένα εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα, μια πολυσύνθετη παράσταση-εργαστήριο για την ενσυναίσθηση, ένα βιωματικό εργαστήριο για παιδιά που με την ενεργή συμμετοχή τους και μέσα από τη διάθεση του παιχνιδιού «μπαίνοντας στα παπούτσια του άλλου»  εξωτερικεύουν πιο εύκολα τις σκέψεις τους και παράλληλα ερευνούν τα συναισθήματα των άλλων, αναπτύσσοντας έτσι μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, κατανοώντας έννοιες όπως η διαφορετικότητα κι ο σχολικός εκφοβισμός.

Η παράσταση-εργαστήριο έχει τρεις ενότητες:

Α’ ENOTHTA

Θεατρική παράσταση “Μπες στα παπούτσια μου”. Τα παιδιά μέσα από κωμικές καταστάσεις αντιλήφθηκαν τη θέση Θύμα-θύτη.

Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ

“Το Δέντρο της Αυτοεκτίμησης”

Τα παιδιά με παιχνίδια γνωριμίας και εμπιστοσύνης δημιούργησαν μια κατασκευή “Το δέντρο της αυτοεκτίμησης.

Γ’ ΕΝΟΤΗΤΑ

Τα παιδιά αυτοσχεδίασαν με βάση τη παράσταση που παρακολούθησαν, πρότειναν κανόνες αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, έπαιξαν σκηνές που έφτιαξαν με τη βοήθεια των ηθοποιών και την υποστήριξη της δραματοθεραπεύτριας βγάζοντας προς τα έξω το δημιουργικό και καλλιτεχνικό τους εαυτό.

 

Ο δίσκος του Νεύτωνα

-Οι μαθητές κατασκεύασαν τον δίσκο του Νεύτωνα που εντάσσεται στην ενότητα “Φως” της Στ΄ τάξης. Πειραματίστηκαν παρατηρώντας τη σύνθεση του φωτός. Με σπάγκο, χαρτόνι, κόλλα, ψαλίδια και τους δίσκους από το βιβλίο συνεργάστηκαν για να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο και άρχισαν τα σβουρίσματα!!!!

Κοιτάζοντας  τον περιστρεφόμενο χρωματιστό δίσκο δεν βλέπουμε πια τα χρώματα ξεχωριστά, όπως όταν είναι ακίνητος. Αντίθετα, αντιλαμβανόμαστε ένα “ανακάτεμα των χρωμάτων” και βλέπουμε μια απόχρωση περισσότερο προς το μπεζ ή το γκρι πάνω στον δίσκο. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι δεν έχει σημασία αν θα τον περιστρέφουν δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα, αλλά έχει σημασία πόσο γρήγορα περιστρέφεται, καθώς πρέπει να κινείται με μεγάλη ταχύτητα για να μη βλέπουμε τα χρώματα!

Έλος της Αγυιάς: Ένας σπάνιος υγροβιότοπος στην «καρδιά» της Πάτρας

Την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024 οι τάξεις του Αγίου Βασιλείου Α΄ , Β΄, Γ΄ και Δ΄ επισκέφτηκαν το Έλος της Αγυιάς στην Πάτρα. Είναι ένας σπάνιος και ιδιαίτερος παράκτιος υγροβιότοπος , με εξαιρετική χλωρίδα και πανίδα και είναι το μοναδικό κομμάτι άγριας φύσης που έχει απομείνει στην πόλη. Η ξενάγηση των υπεύθυνων του Δήμου Πατρών, Βασιλική Μπαουστάνου, Ελένη Τρομπούκη και Μυρσίνη Ζούρου, ήταν πολύ κατατοπιστική ,παραστατική και σκοπό είχε να καλλιεργηθεί μέσα από αυτές τις επισκέψεις η περιβαλλοντική ευαισθησία των μαθητών. Απάντησαν με προθυμία σε όλες τις απορίες των μαθητών οι οποίοι έμειναν εντυπωσιασμένοι από την Α) Κατασκευή πεζογέφυρας που επιτρέπει την προσβασιμότητα των επισκεπτών στην «καρδιά» του οικοσυστήματος, Β) Διαμόρφωση μονοπατιών για περίπατο, άθληση και οικολογική ενημέρωση, Γ) Τοποθέτηση εξοπλισμού παρατήρησης της βιοποικιλότητας , Δ)Τοποθέτηση εξοπλισμού αναψυχής και τον χαμηλό φωτισμό των μονοπατιών για περίπατο και άθληση. Στη συνέχεια οι μαθητές εκμεταλλεύτηκαν τον ελεύθερο χρόνο τους παίζοντας στις αθλητικές εγκαταστάσεις της πλαζ και ζωγραφίζοντας εικόνες από το Έλος της Αγυιάς .

Μπανάνες dole . Ενημέρωση υγιεινής διατροφής

Την Παρασκευή 15/03/2024 η εταιρεία Dole σε συνεργασία με τη διατροφολόγο Αποστολοπούλου Κωνσταντίνα επισκέφτηκαν το σχολείο για να μιλήσουν στους/στις μαθητές/τριες σχετικά με τα οφέλη της σωστής διατροφής, τους συνδυασμούς τροφών που μπορούν να κάνουν στα γεύματά τους καθημερινά με σκοπό να έχουν ευεξία και σωστή σωματική και πνευματική  ανάπτυξη. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις σκέψεις τους, να εκφράσουν ελεύθερα τις απορίες τους και να παίξουν παιχνίδια διαλέγοντας τροφές για να φτιάξουν ιδανικά γεύματα μέσα στη μέρα. Κατόπιν, στα παιδιά δόθηκαν μπανάνες προσφορά της εταιρείας. 

Επίσκεψη της ΣΤ στο ΜΕΤ

Οι μαθητές των τμημάτων της Στ τάξης στις 14/03/2024 επισκέφτηκαν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας για να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ορυκτά” συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να αγγίξουν πολλά ορυκτά, να συμμετέχουν σε διαδραστικά παιχνίδια ανακαλύπτοντας ορυκτά που υπάρχουν σε αντικείμενα στο σπίτι και σε συσκευές τεχνολογίας.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΜΕΤ του Παν/μίου Πατρών των τμημάτων Ε1 κ’Ε2.

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών μας επισκέψεων,πραγματοποιήθηκε σήμερα 26/2/2024 η εκπαιδευτική δράση:”Μία ιστορία για τον ήχο” στον χώρο του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών όπου συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Ε1 και Ε2 συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς κα Μπιλλή Αθανασία και κα Τζανέτου Μαρία. Τα παιδιά μέσα από μια ιστορική αναδρομή του θέματος “Ήχος”, από εκπαιδευτικά παιχνίδια και πειράματα εξοικειώθηκαν με την έννοια αυτή.

Mοντέλα αναπνευστικού συστήματος και κυττάρων ζωικών και φυτικών οργανισμών.

Στο μαθημα της φυσικής οι μαθητές της Στ τάξης κατασκεύασαν μοντέλα αναπνευστικού συστήματος και κυττάρων ζωικών και φυτικών οργανισμών. Με απλά υλικά (χαρτόνια, πλαστελίνη, μπαλόνια, καλαμάκια κ.α.) οπτικοποίησαν έννοιες που είναι δύσκολο να δουν ή να καταλάβουν, καθώς αφορούν το εσωτερικό του ανθρώπινου οργανισμού. Η κατασκευή μοντέλων επιτρέπει στους μαθητές να κατανοήσουν το ανθρώπινο σώμα καλύτερα, να εκφράσουν τις απόψεις τους, να συνεργαστούν, να πειραματιστούν και να χειριστούν διάφορα υλικά. Επίσης, με την αξιοποίηση των μοντέλων και των αναπαραστάσεων στις Φυσικές Επιστήμες βελτιώνεται η διδακτική πράξη, επιτυγχάνονται καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αναδομήσουν λανθασμένες προϋπάρχουσες γνώσεις.

Χειροσφαίριση

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και συγκεκριμένα του αντικειμένου της χειροσφαίρισης, οι μαθητές των Γ και Δ τάξεων του σχολείου μας, τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο κλειστό Γυμναστήριο Κ.Πετρόπουλος, του ΠΕΑΚ Πάτρας. Εκεί οι μαθητές μας με βιωματικό τρόπο γνώρισαν τα μυστικά του χάντμπολ, έπαιξαν και ευχαριστήθηκαν το παιχνίδι. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Χειροσφαίρισης  που βρίσκεται στον ίδιο χώρο και έμαθαν ενδιαφέροντα πράγματα για την ιστορία του.

Ελληνογαλλική εβδομάδα

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, το σχολείο μας από 5-9 Φεβρουαρίου ,συμμετείχε στην 4η Ελληνογαλλική Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Εβδομάδα, μέσω zoom.Οι μαθητές των τριών μεγαλύτερων τάξεων έμαθαν τις αξίες του Ολυμπισμού και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν κάποιες εξαιρετικές προσωπικότητες, των οποίων οι ανθρώπινες περιπέτειες τους οδηγούν πέρα από τον αθλητισμό και τις επιδόσεις. Συγκεκριμένα: Η Δ τάξη είχε συνάντηση με την πρωταθλήτρια μας στην κολύμβηση Νέρι Νιαγκουάρα. Η Ε τάξη συναντήθηκε με τον Παραολυμπιονίκη μας στην κολύμβηση Γιάννη Κωστάκη. Η Στ τάξη μίλησε με τον πρωταθλητή μας της χειροσφαίρισης, Αλέξη Αλβανό.

«Η δύναμη του όχι: κατανοώντας  της σημασία των ορίων στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών: ο ρόλος των γονέων και του σχολείου».

Στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας, η ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) του Δ.Σ. Αγ. Βασιλείου διοργανώνει μια σειρά συναντήσεων ψυχοεκπαίδευσης για γονείς και εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορούν την διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

Η 1η συμβουλευτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 29/1/2024 με θέμα: «Η δύναμη του όχι: κατανοώντας  της σημασία των ορίων στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών: ο ρόλος των γονέων και του σχολείου».

Μέσα από εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων με τους συμμετέχοντας προσεγγίστηκε το θέμα της αναγκαιότητας για οριοθέτηση των παιδιών για την υγιή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Στα πλαίσια αυτά, έγινε προσπάθεια να καταδειχθεί η σημασία της «καλής» χρήσης του «όχι» στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ακολουθώντας τις αρχές της θετικής διαπαιδαγώγησης που ενδυναμώνει τον συναισθηματικό δεσμό ανάμεσα στους γονείς-εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, δημιουργείται ένα θετικό οικογενειακό-σχολικό κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και επικοινωνίας. Μέσα σε αυτό, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις επιλογές τους και να μάθουν μέσα από αυτές. Οι λογικές συνέπειες τους επιτρέπουν να βιώσουν το άμεσα αποτέλεσμα των δικών τους ενεργειών, σε αντίθεση με τις αυθαίρετες τιμωρίες. Διερευνήθηκαν πρακτικές στρατηγικές για την εφαρμογή των ορίων από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και παρουσιάστηκαν αντίστοιχοι τρόποι εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις της ΕΔΥ σε μικροομαδικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο ολόκληρης τάξης.