Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας

Τίτλος Δράσης

«Νερό… SOS» , « Τρέχει ,τρέχει το νερό  στ’ αυλάκι»

Τάξη: Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού
Σχολείο: 10/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου
Εκπαιδευτικοί: Μουγκοπέτρος Δημήτριος, Παυλίδης Δημήτριος
Δράσεις που υλοποιήθηκαν :
Παραγωγή απόψεων και ιδεών μαθητών- εκπαιδευτικού.
Παρακολούθηση σχετικών βίντεο με το νερό, διατύπωση ερωτήσεων, απόψεων αποριών και σχολιασμό των όσων παρακολούθησαν.
Δημιουργία ερωτηματολογίου, σταυρόλεξων και φύλλων εργασιών σε σχέση με το νερό.
Ζωγραφική κύκλου νερού και άλλων θεμάτων σχετικά με το νερό.
Συζήτηση και σχολιασμό από κείμενα που υπάρχουν στο βιβλίο Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ και Γ΄ τάξης.
Εκμάθηση τραγουδιών όπως «σαν το νερό των Σταγιατών, δεν έχει», «ένα νερό κυρά Βαγγελιώ».
Αφίσα με την καταγραφή κανόνων εξοικονόμησης νερού σε διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής ( σχολείο, σπίτι, περιβάλλοντα χώρο του σπιτιού, πότισμα κήπου κ.α.)
Συμμετοχή στον καθαρισμό της παραλίας του χωριού μας.
Επίσκεψη στο σπίτι του νερού.
Καταγραφή συμπερασμάτων και διατύπωση προτάσεων για τη σωστή διαχείριση και εξοικονόμηση του νερού.
Για τον αναστοχασμό της δράσης δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο προς τους/τις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες που διερευνά τις γνώσεις τους, τα συναισθήματά και τη στάση τους για τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, πριν την έναρξη της δράσης και μετά την ολοκλήρωσή της. Τους ζητήθηκε ακόμα να αξιολογήσουν, τις επιμέρους δραστηριότητες, την ατομική συμβολή τους και τον βαθμό συνεργατικότητας με τους/τις συμμαθητές/τριές τους.

Η ζωγραφική μας με θέμα το νερό
Καθαρισμός της ακτής του Αγίου Βασιλείου
Αφίσες με την καταγραφή κανόνων εξοικονόμησης νερού .

https://quizizz.com/admin/quiz/65e37e75e8ebae4ccde4bbd9/to-nero

e Twinning

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα είναι σημαντική για την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η συμμετοχή σε πρόγραμμα e – twinning επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να αναβαθμίζονται επαγγελματικά βελτιώνοντας το επίπεδο του γνωστικού αντικειμένου τους και να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές με συναδέλφους από άλλες χώρες.

                Κάνοντας αποτίμηση των ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν στους εκπαιδευτικούς για την ανίχνευση της εμπειρίας τους σχετικά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα καταλήξαμε να υποβάλουμε αίτηση συμμετοχής στο e Twinning και να πάρουμε την έγκριση για το πρόγραμμα “Δημιουργώντας Γέφυρες: Πολιτισμική Ανταλλαγή και Συνεργασία”.

Στη συνέχεια αποδεχτήκαμε την πρόσκληση συνεργασίας του 40ου Δημ. Σχ. Πατρών για υλοποίηση έργου με θέμα το σκάκι. Μετά από διαλογική συζήτηση με ενδιαφερόμενους και από άλλες χώρες , δόθηκε ο τίτλος «Students talk about chess». Μαθητές και εκπαιδευτικοί ήταν ενθουσιασμένοι . Στο πρόγραμμα πήραν μέρος οι μαθητές της Ε΄ και  της  Γ΄ τάξης μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους και  τους εκπαιδευτικούς των Αγγλικών , της Μουσικής και των Υπολογιστών.

Πέρα από τα δυο ελληνικά σχολεία , στο πρόγραμμα συμμετείχαν και σχολεία από Τουρκία , Λιχτενστάιν , Κροατία και Σουηδία. Αφού παρουσιάσαμε τον τόπο μας με τα χαρακτηριστικά του ( Κάστρο του Ρίου , γέφυρα Χαριλάου Τρικούπη, Καρναβάλι Πάτρας ) , γνωρίσαμε άλλους τόπους ,πολιτισμούς και συνήθειες μαθητών που ζούσαν χιλιόμετρα μακριά  μας.  

       Δημιουργήσαμε σκίτσα με θέμα το σκάκι και κρίναμε αντίστοιχα τις δημιουργίες των συνεργαζόμενων σχολείων, φτιάξαμε σκακιστικά κομμάτια και ένα παραμύθι με ήρωες σκακιστικά κομμάτια που επέδρασσαν από τη σκακιέρα, διδαχτήκαμε σκακιστικά ανοίγματα , σκακιστικές ορολογίες και γράψαμε σκακιστικούς γρίφους. Συνεχίσαμε μια σκακιστική φανταστική ιστορία η οποία άρχισε και συνεχίστηκε από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Ψηφίσαμε την καλύτερη παρτίδα και τον καλύτερο σκακιστή όλων των εποχών αφού μάθαμε για τα σκακιστικά επιτεύγματά του αλλά και τον τρόπο ζωής του και παίξαμε δυο παρτίδες σκάκι διαδικτυακά με άλλα σχολεία. Όλες οι δραστηριότητες παρουσιάζονται στο TwinSpace και στο site του σχολείου μας.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfUcZFzwJ3qVforr5JlrIZpQvqjASQPWwIfIDnRT7Qwbccdhw/viewform?usp=dialog

https://docs.google.com/forms/d/150TQTzq3t6XnYOa9bBA2rvtDCf6d–Q7nCHUyzi7nCY/edit

Συμμετοχή σε σχολικούς αγώνες επιτραπέζιας αντισφαίρισης

“Μια ξεχωριστή αθλητική εμπειρία έζησαν πρόσφατα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης του σχολείου μας, συμμετέχοντας στους σχολικούς αγώνες επιτραπέζιας αντισφαίρισης. Η ανταπόκριση υπήρξε μαζική και ενθουσιώδης, με αγόρια και κορίτσια να δηλώνουν παρόντα, έτοιμα να επιδείξουν το αγωνιστικό τους πνεύμα. Το κλειστό γυμναστήριο, όπου φιλοξενήθηκαν οι αγώνες, παλλόταν από τις επευφημίες, τα χειροκροτήματα και τον χαρακτηριστικό ήχο της μπάλας πάνω στις ρακέτες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, προβάλλοντας όχι μόνο τεχνικές δεξιότητες αλλά και την ευγενή άμιλλα και τον σεβασμό προς τους συναθλητές και συναθλήτριες από τα άλλα σχολεία. Πέρα από την επιθυμία για τη διάκριση, αυτό που κυριάρχησε ήταν ο ζήλος και η ενεργός συμμετοχή όλων.

Η διοργάνωση αυτή αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την καλλιέργεια φιλικών σχέσεων μεταξύ μαθητών και μαθητριών από διαφορετικά σχολεία της πόλης μας και την εμπέδωση των αξιών του αθλητισμού. Ήταν μια πραγματική γιορτή του αθλητικού πνεύματος, όπου η χαρά της συμμετοχής και η ευκαιρία για συναγωνισμό άφησαν τις πιο όμορφες αναμνήσεις σε όλους και όλες.”

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο Ανακύκλωσης

Την Τετάρτη στις 7 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των Α΄και Β΄τάξεων του σχολείου μας στο εργαστάσιο ανακύκλωσης απορριμμάτων στην Ξερόλακα Πατρών

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαλογή των απορριμμάτων, να πληροφορηθούν για τη διαδικασία της ανακύκλωσης, για όλα τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν και να διαπιστώσουν τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης για τον πλανήτη.

Σκοπός της επίσκεψής μας ήταν η ενίσχυση της ιδέας της ανακύκλωσης απορριμμάτων και γενικότερα η απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης και σκέψης έτσι ώστε οι μαθητές ως ενεργοί πολίτες να συμβάλουν στην προστασία του πλανήτη για μια καλύτερη ζωή.

Επίσκεψη στην Ακρόπολη

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ και της  Ε’ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Ακρόπολης.

     Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, να γνωρίσουν από κοντά τα σπουδαία μνημεία της, όπως ο Παρθενώνας, το Ερέχθειο και τα Προπύλαια, και να ανακαλύψουν την ιστορία και την αρχιτεκτονική τους μέσω της βιωματικής μάθησης.

     Στη συνέχεια, στο Μουσείο της Ακρόπολης, οι μαθητές παρατήρησαν πλήθος αυθεντικών εκθεμάτων, γνώρισαν τις Κόρες της Ακρόπολης και θαύμασαν τα γλυπτά του Παρθενώνα στον ειδικά διαμορφωμένο όροφο του μουσείου.

     Η επίσκεψη ενίσχυσε τη σύνδεση των παιδιών με την πολιτιστική μας κληρονομιά και αποτέλεσε μία μοναδική εμπειρία γνώσης και έμπνευσης.

Οι μαθητές του σχολείου μας κολυμπούν

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε το πρώτο μάθημα κολύμβησης σε εγκαταστάσεις της πόλης μας. Στο μάθημα συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης οι οποίοι προσήλθαν με ενθουσιασμό προκειμένου να κολυμπήσουν σε πισίνα. Η διδασκαλία της κολύμβησης πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και στοχεύει στην απόκτηση κολυμβητικής παιδείας, στην αποφυγή του πνιγμού, στην εξοικείωση των παιδιών με το νερό, στην απόκτηση βασικών κανόνων ασφάλειας και υγιεινής, στην ανάπτυξη της συνεργασίας και της κοινωνικότητας των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά ακολούθησαν τους κανόνες των εκπαιδευτικών που πραγματοποίησαν το μάθημα και επέδειξαν στάση σεβασμού και υπευθυνότητας. 

Πέτα όσο πιο ψηλά μπορείς…

Η Γ ΄τάξη του σχολείου μας ,την Τρίτη 18 του Μάρτη , κατασκεύασε δυο χαρταετούς με την πολύτιμη βοήθεια του καθηγητή των εικαστικών . Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν δουλεύοντας σε ομάδες . Μια ομάδα έκοψε και έδεσε την ουρά, άλλη συνέδεσε τον σκελετό και άλλη χρωμάτισε τις υπέροχες ζωγραφιές που έδωσαν ζωή στην ύπαρξη του χαρταετού μας. Ο ένας ,όπως θα διαπιστώσετε , είναι καλλιτεχνικός και θα “πετά” στην τάξη μεταφέροντας το μεγαλύτερο συναισθηματικό μήνυμα των ημερών και ο άλλος ευελπιστούμε να πετάξει ψηλά στον ουρανό σε κάποια εκδρομή που θα λάβουμε μέρος.

Ανακοίνωση

Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου Άγιος Βασίλειος, 21–3–2025

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, και ώρα 8:30΄ έως 9:45 π.μ., θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας η σχολική μας γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, που ετοίμασαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης και η εκπαιδευτικός της τάξης, με τη συνδρομή του εκπαιδευτικού μουσικής του σχολείου.

Επισημαίνεται ότι την ημέρα αυτή τα Ολοήμερα τμήματα δε θα λειτουργήσουν.

Από το Σύλλογο των Διδασκόντων