Γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2025- 2026

   Την Παρασκευή 12 Ιουνίου, η αυλή του σχολείου μας πλημμύρισε με χαμόγελα, μουσική και έντονα συναισθήματα, καθώς πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.

   Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων ένωσαν τις φωνές τους και μας ταξίδεψαν με υπέροχα τραγούδια αφιερωμένα στη θάλασσα και το καλοκαίρι. Ιδιαίτερη στιγμή της μουσικής μας συνάντησης ήταν τα δύο τραγούδια που ερμήνευσαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, τα οποία πλαισιώθηκαν μοναδικά από μαθήτριες που παρουσίασαν τη δική τους, πρωτότυπη χορογραφία, κλέβοντας τις εντυπώσεις και το θερμό χειροκρότημα όλων.

   Στη συνέχεια, η ΣΤ΄ τάξη ανέβηκε στη σκηνή για να παρουσιάσει το θεατρικό έργο «Λυσιστράτη» σε μια σύγχρονη και ανατρεπτική εκδοχή. Μέσα από τις εξαιρετικές ερμηνείες τους, οι τελειόφοιτοί μας κατάφεραν να περάσουν ηχηρά κοινωνικά μηνύματα, όπως: η ισότητα των φύλων και ο αμοιβαίος σεβασμός, η προστασία και ο σεβασμός στο περιβάλλον, και η τεράστια σημασία του αγώνα και της συλλογικής κινητοποίησης για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων.

   Η γιορτή ολοκληρώθηκε σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης, καθώς φέτος αποχαιρετήσαμε τη Διευθύντριά μας, κυρία Βίκυ Στράτη, η οποία ολοκληρώνει την ευδόκιμη καριέρα της λόγω συνταξιοδότησης.

   Μετά από μια μακρά, δημιουργική και γεμάτη αγάπη πορεία προσφοράς στο σχολείο και στους μαθητές μας, η κα Στράτη αφήνει πίσω της ένα ανεξίτηλο έργο. Σύσσωμη η σχολική κοινότητα την ευχαριστεί θερμά για όλα όσα προσέφερε και της εύχεται από καρδιάς υγεία, ευτυχία και ένα όμορφο, νέο κεφάλαιο στη ζωή της.

Καλό καλοκαίρι σε όλους τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας! Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!

Θεατρική παράσταση : Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι

Την Τετάρτη 10 του Ιούνη 2026 οι μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου Αγίου Βασιλείου παρουσίασαν μια θεατρική παράσταση με τίτλο: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι ,σε όλους τους μαθητές του σχολείου καθώς και στους γονείς τους. Στο μάθημα των δεξιοτήτων διαβάσαμε το παραμύθι του Κώστα Γιουβαντσιούδη και της Ειρήνης Μουσιάδου, το δραματοποιήσαμε και στο τέλος παίξαμε και ζωντανό σκάκι με τη βοήθεια των μαθητών της Στ΄τάξης , ζωντανεύοντας την Αθάνατη παρτίδα που παίχτηκε από τον Άντερσεν στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 1851.

Η βασική ιδέα ήταν να μάθουν τα παιδιά τους κανόνες μέσα από ένα παραμύθι, από δραστηριότητες και παιδαγωγικό υλικό. Το βιβλίο και η θεατρική παράσταση απευθύνεται κυρίως σε γονείς, δασκάλους και παιδιά μικρών ηλικιών. Η βασική φιλοσοφία του βιβλίου: ότι το παιδί είναι προτιμότερο να γνωρίσει το σκάκι «μέσα από παραμυθένιες σελίδες, γεμάτες χρώματα και ζωγραφιές». 

Ευχαριστούμε τη θεατρολόγο του σχολείου μας κα Ρούσα Μπαλασοπούλου για την πολύτιμη βοήθειά της καθώς και τον Κώστα Δαουλτζή για τη φωτογραφία και τη βιντεοσκόπηση της παράστασης .

Παρουσίαση παιδικού παραμυθιού: «Όταν αντίκρισα το αστέρι μου» 

Στις 25/04 πραγματοποιήθηκε στο 10/θέσιο Δημοτικό σχολείο Αγίου Βασιλείου ψυχοεκπαιδευτική δράση με αφορμή την αφήγηση του βιβλίου «Όταν αντίκρισα το αστέρι μου», η οποία απευθυνόταν στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.  

Στόχοι της δράσης αποτελούσαν: 

  • η ενίσχυση της θετικής σχέσης των παιδιών με το σώμα και τον εαυτό τους 
  • η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης και της αίσθησης μοναδικότητας 
  • η ενίσχυση της συναισθηματικής έκφρασης μέσα από δημιουργικές και βιωματικές διαδικασίες 
  • η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα ψυχικής υγείας με τρόπο κατανοητό και προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό πλαίσιο συνεργασίας και συμμετοχής. 

Η παρουσίαση συνδύαζε θεατρικό δρώμενο, αφήγηση, μουσική και κίνηση, καθώς και εικαστικές δραστηριότητες όπως ζωγραφική και κατασκευές, δημιουργώντας ένα διαδραστικό περιβάλλον έκφρασης και δημιουργίας. 

Αρχικά, η δράση πραγματοποιήθηκε με τα παιδιά της Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Μέσα από τη θεατρική αφήγηση του παραμυθιού, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα μηνύματα και τα συναισθήματα της ιστορίας. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις, προβληματισμούς, συμμετέχοντας ενεργά σε έναν ουσιαστικό διάλογο. Έπειτα χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες σχετικές με τη θεματική του παραμυθιού. 

Στη συνέχεια, τη δράση παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού. Παρουσιάστηκε το θεατρικό δρώμενο και ακολούθησαν δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία των μεγαλύτερων παιδιών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνεργασία και στη δημιουργική αποτύπωση σκέψεων και συναισθημάτων, καθώς τα παιδιά εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν εικόνες μέσα από σενάρια που τους δόθηκαν εμπνευσμένα από τη θεματική και το νόημα του παραμυθιού. 

Η δράση ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα ιδιαίτερα θετικό κλίμα συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής των παιδιών, προσφέροντάς τους την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να αλληλεπιδράσουν ουσιαστικά και να επεξεργαστούν σημαντικές αξίες, όπως ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η αναγνώριση της μοναδικότητας του καθενός. Η ενεργή συμμετοχή των παιδιών στις δραστηριότητες συνέβαλε στην ενίσχυση της θετικής αντίληψης για τον εαυτό τους, στην ενίσχυση δεξιοτήτων επικοινωνίας συνεργασίας και ενσυναίσθησης. 

Συντελεστές του προγράμματος: 

Μοσχόβου Νεφέλη, Κοινωνική Λειτουργός, MSc Ψυχική Υγεία και Ψυχιατρική Παιδιού & Εφήβου, συγγραφέας παιδικού βιβλίου «Όταν αντίκρυσα το αστέρι μου» 

Τσιβγενίδη Μαρία, Ψυχολόγος, MSc Ψυχική Υγεία και Ψυχιατρική Παιδιού & Εφήβου 

Τάγκα Αλεξάνδρα, Ψυχολόγος, MSc Ψυχική Υγεία και Ψυχιατρική Παιδιού & Εφήβου  

Μπούμης Δημήτρης: Οικονομολόγος, MSc Ναυτιλιακά  

Η εφημερίδα μας

Έκδοση των μαθητών της Δ΄τάξης του Δημ. Σχ. Αγίου Βασιλείου

Το σχολείο της χαράς και της καρδιάς.

Λίγο πριν το καρναβάλι κάνει την εμφάνισή του , οι μαθητές της Δ΄ τάξης αποφάσισαν να εκδώσουν το 2ο τεύχος της σχολικής μας εφημερίδας με θέματα που οι ίδιοι επέλεξαν.

Ξεφυλλίζοντας , θα βρείτε επίκαιρα θέματα όπως καρναβαλικές δραστηριότητες του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων, ο Σχολικός εκφοβισμός, όλοι είμαστε ίσοι , σχόλια για την ταινία Καποδίστριας, αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου μας και θεατρικές παραστάσεις που παρακολουθήσαμε. Θα θυμηθούμε τον θρίαμβο της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου στο Euro 2004, τις σημαντικότερες μορφές του 20ου αιώνα σύμφωνα με τον αρθρογράφο, λίγα λόγια για τον Κωστή Παλαμά και τα αποτελέσματα του πυρηνικού ατυχήματος στο Τσέρνομπιλ τον Απρίλη του 1986. Θέμα της εποχής η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και η ανατομία του εγκεφάλου. Ένα αφιέρωμα στον Βυζαντινό ναό του Αγίου Νικολάου στο Πλατάνι και τη ζωή της Άννας Φρανκ για την οποία μιλήσαμε πριν λίγο καιρό στην τάξη. ” Δεν ξέρω το όνομά σου αλλά σε ευχαριστώ” ενημερωτικό άρθρο για την αιμοδοσία και τέλος συνταγές για σπιτική πίτσα και σοκολατόπιτα.

Εδώ θα βρείτε τον σύνδεσμο για να διαβάσετε ηλεκτρονικά την εφημερίδα μας : https://online.fliphtml5.com/eneqj/uqrn/

Το αγόρι με τη βαλίτσα.

Το αριστούργημα του Μάικ Κένι από το θέατρο όροφως.

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Βασιλείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση “Το αγόρι με τη βαλίτσα”.

Ένα αγόρι ονειρεύεται παραμυθένια ταξίδια σαν του Σεβάχ του θαλασσινού. Το ταξίδι όμως που μας αφηγείται είναι πολύ διαφορετικό. Φεύγοντας από το χωριό του που βομβαρδίζεται, ο μικρός Ναζ διασχίζει ολομόναχος ερήμους, χιονισμένα βουνά και αφρισμένες θάλασσες, ώσπου να φτάσει στο Λονδίνο, όπου θα βρει επιτέλους τον μεγαλύτερο αδερφό του. Μέσα από το παιδικό του βλέμμα παρακολουθούμε μια συγκινητική αλλά και συχνά διασκεδαστική ιστορία.

Ένα έργο που απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικους θεατές, με το οποίο ο πολυβραβευμένος Βρετανός θεατρικός συγγραφέας αγγίζει ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα, σε μια παράσταση που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει όλους μας σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της προσφυγιάς και της αναγκαστικής και βίαιης μετανάστευσης.

Μία παράσταση χειροποίητη, στηριγμένη στα βασικά υλικά του θεάτρου, το παιχνίδι, τη μεταμόρφωση, τα αληθινά συναισθήματα, τον αυτοσχεδιασμό, τη φαντασία, την επικοινωνία των ηθοποιών με το κοινό.

“Μακάρι το θέμα του έργου να ήταν παρωχημένο, μακάρι να ήταν ανεπίκαιρο, μακάρι οι φτωχοί άνθρωποι με το σκούρο δέρμα που περνούν από τη χώρα μας θέλοντας να φύγουν μακριά από τη μακάβρια πραγματικότητα του πολέμου, να μην θεωρούνταν ένοχοι μέχρι αποδείξεως της αθωότητάς τους.”

Το κείμενο είναι διασκευή της Ξένιας Καλογεροπούλου από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Μάικ Κένι.

Χριστουγεννιάτικη σχολική γιορτή

Στις 19 Φεβρουαρίου 2024 το απόγευμα, οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων με κέφι και χαρά παρουσίασαν τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας.

Τραγούδησαν τα κάλαντα, απήγγειλαν ποιήματα, ήρθαν σε επαφή με την παράδοση συμμετέχοντας στο μουσικοχορευτικό δρώμενο με θέματα καλικαντζαράκια. Μα πάνω απ’ όλα ύμνησαν τη γέννηση του Χριστού και μετέδωσαν το χαρμόσυνο μήνυμα της αγάπης , της χαράς , της ελπίδας και της προσφοράς στον καθένα από εμάς.

Βιωματικό Εργαστήριο για παιδιά της Δομής Προώθησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Δήμου Πατρέων στις Καρναβαλουπόλεις στα Παλαιά Σφαγεία 

Η Τρίτη τάξη μαζί με την Τετάρτη τάξη του Σχολείου μας επισκέφτηκαν την Τρίτη 3 του Δεκέμβρη τον χώρο που φιλοξενεί τη Δομή Προώθησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Δήμου Πατρέων (ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας) στα Παλαιά Σφαγεία.  Ένας τόπος μεταμορφωμένος σε ολοζώντανο χώρο δημιουργίας, έμπνευσης και παιχνιδιού για τα παιδιά.

Η Γ΄ τάξη παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Καραγκιόζης στο Θέατρο Σκιών».

Τα παιδιά γνώρισαν το Θέατρο Σκιών και τον Καραγκιόζη, έμαθαν την ιστορία του , τη σημασία του για την πόλη και ήρθαν σε επαφή με τις φιγούρες και τις τεχνικές που τα συνοδεύουν μέσω της κατασκευής φιγούρας Καραγκιόζη.

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα” Ο Κύκλωπας¨ και κατασκεύασαν καπέλα με ανακυκλώσιμα υλικά με θέμα τον Κύκλωπα.

Ευχαριστούμε πολύ την Καβαλιεράτου Σπυριδούλα, ΠΕ Καλών Τεχνών: Υπεύθυνη σχεδιασμού, οργάνωσης, συντονισμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων,

-την Δεδούση Θεοδώρα, ΠΕ Καλών Τεχνών: Υπεύθυνη σχεδιασμού, οργάνωσης, συντονισμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την

– Τσιόγκα Ελένη, ΠΕ Μουσειολογίας: Υπεύθυνη συντονισμού, ξενάγησης και εμψύχωσης.

«Ερωτόκριτος» για παιδιά

Την Πέμπτη 28 του Νοέμβρη το Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Βασιλείου παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση «Ερωτόκριτος» για παιδιά από τη θεατρική ομάδα Κάνθαρος, βασισμένο στο έπος του Βιτσένζου Κορνάρου.

Η συγκεκριμένη παράσταση αποτελεί μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή του κλασσικού ποιητικού κειμένου ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά και προσαρμοσμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να την απολαύσουν ταυτόχρονα και μικροί και μεγάλοι. Με χιούμορ, μουσική, ρυθμό και έντονη σωματικότητα  η παράσταση αφηγείται μια φρέσκια εκδοχή του κλασσικού παραμυθιού. Μέσα από συμβολισμούς και μεταφορές, αποπειράται να μιλήσει στα παιδιά, με πολύ διασκεδαστικό τρόπο, για τις σημαντικές αξίες: την αληθινή αγάπη, την πίστη στην πατρίδα, τον ηρωισμό, τη φιλία αλλά και την αντίσταση στην καταπίεση.

Βλέποντας την παράσταση καταλάβαμε ποια είναι η αληθινή αγάπη μέσα από τον παθιασμένο έρωτα μεταξύ του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, τη φιλία ,την αφοσίωση και την τιμή μέσα από τους δεσμούς μεταξύ των χαρακτήρων και τα ιδανικά του ηρωισμού και της αφοσίωσης στην πατρίδα, μέσα από τις δοκιμασίες, τις μάχες και την τελική νίκη του Ερωτόκριτου .

Φεστιβάλ Πολιτιστικού Δικτύου με τίτλο: «Παίζω και μαθαίνω στη σκακιέρα» . 

Το σχολικό έτος 2023 – 2024 ιδρύθηκε και λειτουργεί το Περιφερειακό  Θεματικό Δίκτυο  Πολιτιστικών Θεμάτων σχολείων ΔΠΕ Δυτικής Ελλάδας. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι αφενός οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν το κίνητρο να συνεργαστούν σε ολιγομελείς ομάδες και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους να ανακαλύψουν τη σύνδεση που έχει το σκάκι με άλλα μαθήματα όπως Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Φυσική Αγωγή, αφετέρου, για τους εκπαιδευτικούς, σκοπός είναι να δημιουργηθεί μια κοινότητα μάθησης, όπου εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές και να υποστηρίξουν τους μαθητές τους καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα. 

Η Τελική εκδήλωση του Περιφερειακού Δικτύου με θέμα το Σκάκι έγινε την Τετάρτη, 29 Μαΐου 2024, στην αίθουσα Αλέκας Σιούλη (και σε άλλους δυο εσωτερικούς χώρους) του Παμπελοποννησιακού Σταδίου.

Το Σχολείο μας συμμετέχει στο Δίκτυο με τη Δ΄ τάξη. Παρουσιάσαμε τις εργασίες μας και το θεατρικό “Ο Ένας και ο Άλλος” μαζί με μια παρτίδα ζωντανού σκακιού όπου τα παιδιά ντύθηκαν σκακιστικά κομμάτια και οι δυο βασιλιάδες έπαιξαν σκάκι. Επίσης οι μαθητές μας έπαιξαν αγώνα “σιμουλτανέ” με τον πρωταθλητή Ελλάδος κ. Χρύσανθο Πούντζα.

Τους μαθητές συνόδεψαν οι : Παυλίδης Δημήτρης και Σαλογιάννη
Διονυσία.
 

Ο Γεώργιος Αθανασάτος τράβηξε δυο video και ο Γεώργιος Κεφαλάς τα ανέβασε στον παρακάτω φάκελο καθώς και κάποιες φωτογραφίες ώστε να είναι διαθέσιμα σε όλους. Τους ευχαριστούμε.
20240530_Skaki Giorti_Σχολείο Δημοτικό Αγίου Βασιλείου – OneDrive (sharepoint.com)

Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Πατρέων

Την Τετάρτη 29/05/24 στο Κλειστό Γυμναστήριο ” Κ.Πετρόπουλος”, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή και του Σχολείου μας, το Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Πατρέων σε συνδιοργάνωση της Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και του Δήμου Πατρέων.

Ο χορός αποτελεί μέχρι και σήμερα συνέχεια της χορευτικής παράδοσης και κληρονομιάς,αναπόσπαστο κομμάτι του κάθε ανθρώπου,σωματική άσκηση,ψυχαγωγία και έκφραση συναισθημάτων.Η μορφή που έχουν οι παραδοσιακοί χοροί έχει να κάνει με την ιστορία της περιοχής που χορεύονται,τα ήθη,τα έθιμα,την μουσική και την ενδυμασία.Το Σχολείο μας χόρεψε χορούς απ’ την περιοχή της Ηπείρου.

Μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!